Intrarea în spital poate fi un moment îngrijorător pentru oricine. Dar poate fi deosebit de îngrijorător și stresant pentru cineva cu dizabilități de învățare.
Dacă tu sau persoana pe care o îngrijiți are nevoie de ajutor sau sfaturi în timp ce vă aflați în spital, adresați-vă unui membru al personalului sau contactați Serviciul de consiliere și legătură pentru pacienți (PALS) al Spitalului sau serviciul de asistență Mencap Direct la 0808 808 1111 (de luni până vineri, ora 9:00 pentru 17).
Următoarele sfaturi vă vor ajuta pentru ca șederea în spital să meargă fără probleme.
Pregătirea unei persoane cu dizabilități de învățare pentru spital
Înainte de șederea în spital, acordați-vă timp pentru a vorbi despre ce se va întâmpla, astfel încât dvs. sau persoana pentru care aveți grijă să înțelegeți cât mai mult posibil.
Este posibil ca spitalul sau medicul de familie să vă fi oferit informații tipărite, dar explicații simple, cum ar fi această descriere ușor de citit despre ceea ce se întâmplă când mergeți în spital (PDF, 846kb) vă pot ajuta.
Revista media scadentă: 14 februarie 2021
Spuneți în prealabil spitalul
Înainte de a merge la spital, asigurați-vă că personalul spitalului știe despre dizabilitatea dvs. și de ajustările rezonabile de care aveți nevoie.
Acesta ar trebui să fie un lucru pe care Medic de familie îl include în scrisoarea lor de trimitere - întrebați-le despre acest lucru pentru a vă asigura.
Tu sau îngrijitorul dumneavoastră puteți întreba medicul de familie dacă puteți vedea toate scrisorile scrise despre voi.
Aflați despre accesarea documentelor medicale în numele altcuiva .
Verificați dacă există o asistentă de legătură cu dizabilitățile de învățare
Dacă medicul dumneavoastră de familie este trimis la spital, puteți cere medicului medical să verifice dacă spitalul are o asistentă de legătură cu dizabilități de învățare.
Aceasta este o asistentă de specialitate care sprijină persoanele cu un handicap de învățare în timp ce sunt în spital pentru a se asigura că vor primi îngrijirile de care au nevoie.
Poate fi posibil să alegeți un spital care are asistenți medicali cu dizabilități de învățare dacă alte spitale nu au acest serviciu.
Este important ca asistenta să te întâlnească cu tine și îngrijitorul, dacă este cazul, cât mai curând posibil după ce ajungi la spital sau, în mod ideal, înainte de o ședere în spital.
Acest lucru este astfel încât asistenta medicală poate afla cât mai multe despre tine și să înțeleagă ajutorul de care ai nevoie atunci când te afli în spital.
Pașapoarte pentru asistență medicală
Un pașaport de asistență medicală este un document despre tine și nevoile tale de sănătate.
Conține, de asemenea, alte informații utile, cum ar fi interesele, preferințele, preferințele și metoda de comunicare preferată.
Pașapoartele de asistență medicală pot fi foarte utile dacă trebuie să mergi la spital. Pe lângă faptul că oferă detaliilor personalului spitalului despre sănătatea dvs., celelalte informații utile vă pot ajuta personalul să vă simțiți mai confortabil.
S-ar putea să puteți obține un pașaport de asistență medicală de la echipele comunitare cu dizabilități de învățare, medicul de familie sau spitalul dumneavoastră.
Easyhealth are mai multe informații despre pașapoartele medicale .
Spuneți personalului orice problemă de comunicare
În 2016, standardul de informații accesibile a fost introdus pentru serviciile de sănătate pentru a ajuta persoanele cu dizabilități să-și comunice nevoile.
Este important să vă asigurați că tot personalul implicat în îngrijirea dvs. știe să comunice cu dvs.
Personalul spitalului ar trebui să vă întrebe pe dvs. sau pe îngrijitorul dumneavoastră cum preferați să primiți informații - de exemplu, prin discuții sau într-un format ușor de citit. Acestea ar trebui să ia notă la alegere și să anunțe alți angajați, astfel încât să obțineți informații în formatul potrivit.
De asemenea, dumneavoastră sau îngrijitorul dumneavoastră trebuie să le spuneți asistentelor dacă aveți nevoie de ajutor pentru a mânca sau a bea sau dacă aveți dureri.
Ajută personalul spitalului să comunice și să înțeleagă
Dacă vi se pare greu să înțelegeți ce spun medicii sau asistentele, cereți ajutor.
Carers poate ajuta să se asigure că medicii și asistentele știu despre comunicare și că este scris în notele medicale ale persoanei.
Poate fi posibil ca îngrijitorii să stea peste noapte în spital cu persoana pe care o îngrijesc.
Consimțământul la tratament
În timp ce sunt în spital, medicii vor trebui să aibă un formular de consimțământ (permisiune) semnat înainte de a putea efectua o operație asupra cuiva.
Dacă aveți peste 16 ani, puteți să vă dați consimțământul de obicei. Dacă aveți sub 16 ani, consimțământul este de obicei dat de un părinte sau de cineva care are responsabilitatea părintească.
Medicul trebuie să explice ce este implicat în tratament, de ce ai nevoie de el, cum va ajuta și dacă ar putea exista probleme cu acesta. Astfel, aveți toate informațiile de care aveți nevoie pentru a decide.
Medicul ar trebui să explice totul într-un mod în care vi se pare ușor de înțeles și vă puteți pune cât mai multe întrebări doriți. Puteți cere, de asemenea, unui îngrijitor sau un prieten să vă ajute.
Lipsa capacității
O persoană care nu poate înțelege ce consimte poate să nu aibă capacitate de a lua decizii. Este posibil să mai poată lua alte decizii în alte momente.
Deputatul este o persoană care ajută pe cineva să ia decizii sau să ia decizii în numele său. Un deputat este numit de Curtea de Protecție dacă persoana în cauză nu are capacitatea de a lua o decizie. Deputatul poate fi membru al familiei, prietenul sau membrul personalului.
Un deputat poate lua decizii cu privire la sănătate și bunăstare, precum și în probleme financiare. Vor intra în acțiune atunci când instanța va trebui să delege o serie continuă de decizii, mai degrabă decât o decizie.
Însă deputații nu pot refuza consimțământul pentru un tratament de viață.
Nimeni nu poate da acordul legal în numele altui adult care are capacitate. Dar medicii pot trata un adult fără consimțământ dacă nu au capacitate, cu condiția ca tratamentul să fie necesar și în interesul persoanei .
Puterea de durată
În acest caz, cineva care cunoaște cel mai bine persoana poate fi consultat de către medic sau de un alt profesionist din domeniul sănătății, în special dacă are împuternicire de durată pentru a ajuta la luarea deciziilor medicale în numele persoanei sau dacă este „adjunctul” acesteia.
Este posibil ca tinerii sau adulții cu dizabilități de învățare să nu fi avut niciodată capacitate și, prin urmare, să nu poată accepta o împuternicire de durată.
Dacă persoana are deja o împuternicire de durată desemnată, în mod normal nu va avea nevoie de deputat.
Citiți mai multe despre a fi deputat pe GOV.UK.
Pune întrebări pentru persoana pe care o îngrijești
Poate doriți să adresați următoarele întrebări în numele persoanei de care aveți grijă:
- Ce va implica tratamentul?
- Cum va îmbunătăți tratamentul sănătății persoanei?
- Care sunt avantajele acestui tratament mai degrabă decât altele (dacă există)?
- Cât de mari sunt șansele de reușită?
- Există alternative?
- Care sunt riscurile, dacă există, și cât de grave ar putea fi acestea?
- Ce se întâmplă dacă persoana nu are tratament?
Citiți mai multe despre consimțământul la tratament și Legea privind capacitatea mentală .
GOV.UK are, de asemenea, mai multe detalii despre luarea deciziilor în numele cuiva .
Frica de ace
O mulțime de oameni se tem de ace, iar ace pot provoca suferință suplimentară pentru cineva cu dificultăți de învățare.
Cu analize de sânge, lichide intravenoase și injecții cu medicamente, ace pot fi greu de evitat în spital.
Dacă persoana de care aveți grijă se supără de ace, întrebați dacă spitalul are cremă anestezică care poate fi folosită pentru a amortiza zona în care va intra acul.
Planificați momentul în care persoana iese din spital
Ar trebui să existe un plan pentru momentul în care persoana cu dizabilități de învățare este externată din spital.
Poate include transportul de la spital și ajutarea persoanei să se stabilească odată ce ajunge acasă. Poate include, de asemenea, detalii despre medicamente și un plan de îngrijire continuă - de exemplu, de la medicul de familie sau serviciile sociale.
Citiți mai multe despre a fi externat din spital .